Om företaget

Ramo AB har sitt huvudkontor och centrallager i Värnamo. De tillverkar detaljer enligt kundens ritningsunderlag och materialspecifikation till utlovad kvalitet. De är idag en komplett leverantör där kunden med enda kontakt når Ramo Group Network med över 1000 tillverkare. Ramo matchar produktens egenskaper, kvalitetskrav och volym till rätt maskinpark och till lägsta kostnad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Genom mail och telefon ha en kontinuerlig dialog med våra leverantörer för att hålla dig uppdaterad om våra leveranser och delge information till våra säljare om eventuella förändringar gällande våra order.
  • Registrera offertsvar, leveransbesked samt eventuell övrig information ifrån leverantörer.
  • Ingå i beredningsgruppen och utföra förfrågningsberedning till säljarna.
  • Vara behjälplig med förfrågningar, orderberedning samt nödvändig registrering för dessa uppgifter.

På Ramo använder vi oss av Pyramid varpå erfarenheter av detta eller liknande affärssystem är en stor fördel. Du har även goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du noggrann och kan arbeta under stort personligt ansvar. Du är strukturerad, tycker om att ha tydliga rutiner att arbeta efter och ser till att få saker gjorda. Eftersom Ramo är ett litet företag så ser vi även att du tycker om att ha en central roll i en organisation och att du inte är rädd för att ta dig an uppgifter utanför din arbetsbeskrivning om det skulle behövas.

Eftersom tjänsten innebär många interna och externa kontakter så krävs det att du är en kommunikativ och initiativtagande person som med tiden kan vara med i arbetet med att utveckla och kvalitetssäkra våra leverantörer.

Självklart är din personlighet minst lika viktig som dina kvalifikationer. Vi söker en person som trivs med att arbeta i ett mindre företag med en familjär stämning. Kraven är höga, men i gengäld får du vara en del av ett sammansvetsat team där vi kan ha roligt på jobbet, delta i gemensamma aktiviteter och där vi alla jobbar mot samma mål.

Naturligtvis kommer du få en bred intern utbildning, kompetensutveckling samt mycket annat.

För att säkerställa en god kommunikation både internt och externt så är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.


För frågor gällande tjänsten, kontakta Susanne Romin 0735-936354 eller via mail på susanne.r@srrekrytering.se

Din ansökan skickar du till ansok@srrekrytering.se

Sista ansökningsdatum 2019-05-20